DAGENS KÖP

dagens köp ! ;d


jacka, från Tessie 999 kr


pälsväst, äkta päls, från Tessie 499kr 399kr


nya favoriten ( L )


G A L E T !

holaaaaa !
vilken dag....
vaknade skitsent åh va nära på att missa bussen till skolan,
sedan kommer jag till skolan åh är skittrött,
hade geografi första lektionen åh va hur off som hellst, fattade ingenting om vad läraren snackade om.
Sen hade vi rast åh vad händer ?
jo jag får bröd i ögat!
hhahaha, nu sitter du säkert åh undrar hur fan man lyckas få bröd i ögat.
JO, såhär e dt:
killarna i klassen är galet omogna åh lever i sin egna lilla värld, så idag på rasten mellan geografin och engelskan så står dom och kastar bröd på varandra, ngn jättehårt bröf, typ platt åh grejer..
men i alla fall så står dom och kastar bröd på varandra och jag, ellinor och rebecca sitter mitt i mellan dem när dom står åh kastar, och så plötsligt kastar en av dom fel åh, självklart, får jag brödet i ögat...
mitt öga blev typ skitrött åh började rinna som bara den!
så jag och ellinor gick till skolsyster men hon var inte där så vi gick tillbaka till klassrummet och då har engelskan börjat så vi kommer in under genomgången och marianne (engelskaläraren) får syn på mitt öga och blir typ helt galen ! xd
hon springer nästan fram till min bänk åh frågar vad som har hänt så berättar ja hela grejen igen.
sedan efter att ja har berättat klart säger hon att ja måste till sjukhus, så jag och Lisa (hjälplärare i klassen)
åker till husläkarna.
när vi kommer fram så berättar jag allt igen om vad som hände och tanten i receptionen ser helt förvånad ut och jag lovar att hon skulle asgarvat om vi inte hade vart där.
men så efter ungefär en kvart så kommer en läkare och ropar in mig, han fragar också vad som har hänt så jag berättar allt igen, åh då va han ju "jätterolig" och frågar vad det var för bröd....
om det var ljust eller om det var grovt...ha...ha..ha...! xd
men så undersäker han ögat lite, ger mig bedövning I ögat så attdet känns som att ögat smällte eller som ett löskokt ägg eller något.
sedan får jag någon gul salva i som visar skadorna och det visar sig inte vara allvarligt utan bara riff, alltså "skrapsår" på hornhinnan, ett över pupillen och en brevid lite djupare.
efter det så går vi in på hans kontor och jag får en lapp för ögat -.-
skitfult!
sedan så åker vi tillbaka till skolan då engelskan har slutat och vi har kemi, kemiprov dessutom!
så det är helt tyst åh öde inne i klassrummet när jag går in.. sjukt pinsamt.
tror aldrig jag skämts så mycket som jag gjorde då !
men ialla fall så ska jag också göra kemiprovet åh det var skitsvårt, eftersom jag inte har kunnat plugga till det...
men jag gör det åh jag tror att det gick skit!
men i alla fall så blir jag typ mobbad , blir kallad för piraten tack vare den där jävla lappen!
fyfaan för ögonlappar! ;o
men i allafall så efter rasten ahde vi matte och samma där, jag var tvungen att berätta om vad som hade hänt för min mattelärare.
under matten så får vi reda på provresultat och magnus (matteläraren) går igenom de tal som många hade fel på.
efter matten hade vi SA med magnus i mediateket.
och vi kollade på film om ngt som ja inte fattade...men det var säkert en jättebra film!
efter skolan så åkte jag och ellinor till GBG för att jag skulle köpa ett lipstick.
MEN det hade inte kommit in än så vi struntade i det.
istället gick vi till Tessie och kollade på kläder, & då, DÅ händer dt, jag hittar en galet snygg jacka, frågar vad den kostar och ringer pappa, och efter lite tjat så har jag pengar på kortet till jackan!
sedan när jag köpt jackan hittar jag en galet fin pälsväst som var åhhh, va fin den är :D
så ja kollar priset ringer pappa , tar ut pengar och köper den också!
jag tror aldrig jag vart så nöjd med ngt klädköp innan, jag är verkligen galet glad att jag hittade jackan , eftersom jag VERKLIGEN behövde en ny jacka!
men men, det var dagen det...
nu blir det plugg och te (L)
hadegott,

XOXO
kajsaceciliabjörck.


snart så !

äntligen, kan snart börja träna igen !
har bara 2 dagar kvar att käka pencillin på !
hur underbart är inte det på en skala? :D
jävlar ska dt tränas!!!
hade tänkt börja i boxning, galet kul åh sjukt bra träning!
men ja har inte riktigt bestämt mig än, verkar så överseriöst med boxningen...
menmen va gör man inte för träningen ? ( a )

plugg, plugg, plugg...

äntligen tillbaka i skolan efter 2 veckors sjukdom!
eller äntligen kanske inte är rätt ord?
fick all information om vad jag har missat under tiden jag vart sjuk och det är en del...
innan jag blev sjuk hade jag redan 3 eller 4 omprov och missade prov jag skulle göra, men så blev jag sjuk och det blev inget med det, men nu, när jag är frisk så ska jag göra alla proven som jag har missat sen tidigare och alla omproven sen tidigare + att jag missade 3 eller 4 prov när jag var sjuk, så jag har en del prov att göra -.-
sedan har vi en inlämning i historia till fredag nästa vecka...
åh juste, vi har kemi prov denna veckan också, på onsdag... lycka till till mig -.-
känner att ja kommer misslyckas med höstens prov ! :o
jaja, det är väl bara att plugga och se glad ut gissar jag, vad ska man annars göra ?


Yes sir, are an idiot!

"Yes sir, are an idiot! If a person is dead, it's dead because their life is over, therefor they are dead. They might still be in your life, in your memories, dreams and in your heart, but they don't feel that do they? No, because they're dead.

The fact that you want to keep holding on to them is irrelevant. What you should've said " As long as a person has memories, they're not dead. "

It doesn't mean anything that you remember them and that you still love them, they aren't around."

hhaaha, hittade texten som ett svar till någon på youtube och var tvuungen att lägga ut det, det stämmer ju det som står i texten, men ja tyckte det var lite kul sätt att säga/skriva det på ! :D

lördag 21/11 - 09, shopping, shopping, shopping

kom precis hem efter en kväll med ellinor, var hur mysigt som hellst !
var minst 2 veckor sedan jag träffade henne, så vi hade en heeel del att prata om!
vi satt på vattentornet & pratade, sedan ringde fredrik så vi träffade Fredrik & Jesper, trevligt (:
efter en stund var jag tvungen att gå tyvärr, skulle vara hemma 9 eftersom ja vart sjuk så länge.
Men det var trevligt att träffa folket åh prata ut lite med ellinor!
kom ganska mycket försent hem, eftersom vi glämde av tiden....som vanligt..
men nu e jag hemma åh är hur trött som hellst!
Har varit ¨på IKEA idag också, köpte lite smått åh gott :D

* en kudde, superskön... typ tempur fast billigare :P
* en ny madrass, också superskön ;d
* ett laptop stöd till syster.
* servetter ;d
* lampor till mammis och pappis skrivbord.
* ljus

det var typ dt vi köpte, (:
justeja!
innan IKEA var vi på Granngården åh skulle köpa hundmat.
åh gissa va jag hittar ?!?!??!?!?!
TRETORN STÖVLARNA JAG HAR LETAT EFTER I ÅR OCH DAR !
( malin baryard stövlarna )
och det bästa av allt, dom är mycket billigare än ja trodde ! :D
så ett par sånna i julkapp kanske , ? :D
yesbox, dt är väl dt som har hänt idag... (:
inget mer intressant att skriva, inte för att dett kanske är intressant, men whatever...
min blogg, mina texter :D
godnatt sverige ( L )

mina älsklingar (L)

jordgubbar!!!

blev helt galet sugen på jordgubbar! (L)

torsdag kväll.

zappar mellan alla olika filmkanaler åh allt va det nu är, men hittar absolut inegnting at titta på!
alla filmer har hållit på i evigheter åh de program som gå är ju typ bara sånna där typ... stargate ? :S
men 20.00 brukar det komma nåfot värt att titta på ! :D
så det är väl bara att vänta.
Lovade mammi & pappi att gå ut med hundarna också, under tiden som dom är åh tränar.
Så det får väl bli en kort promenad på 10 min (:
händer i det långa landet ikväll ?

XOXO

onsdag kväll.

sitterhär åh är helt typ...beroende av Ke$ha - Tik Tok!
galet go låt, me like ( L )
har precis varit ute en kort promenad med hunden å hhade tänkt t aen dusch, fixa lite te åh sätta på en riktigt bra film !
Har varit hemma idag också, åh blir väl hemma resten av veckan :(
men ja är på bättringsvägen åh är snart frisk igen, JIPPIE ! :D
då jävlar händer dt grejer !, dt kan ja lova !
fyfan, 2 hela veckor från skolan är fan inte kul :o
menmen, i guess that's life :)
tror faktiskt ja ska ner åh sola lite imorgon, skulle vara underbart! :D
så tror det blir så!
men nu blir det duschen!

XOXO

ffantastic ( a )


Ke$ha - Tik Tok



Wake up in the morning feeling like P Diddy
(Hey, what up girl?)
Grab my glasses, Im out the door - Im gonna hit this city (Lets go)
Before I leave, brush my teeth with a bottle of Jack
Cause when I leave for the night, I aint coming back
Im talkin' pedicure on our toes, toes
Trying on all our clothes, clothes
Boys blowing up our phones, phones
Drop-toping, playing our favorite cd's
Pulling up to the parties
Trying to get a little bit tips-eeerw

Dont stop, make it pop
DJ, blow my speakers up
Tonight, Imma fight
Til we see the sunlight
Tick tock, on the clock
But the party dont stop no
Oah-oh wah oh
Oah-oh wah oh


sjuuk.

dålig uppdatering nu dt senaste...igen, vet inte hur många ggr ja kmr säga dt, men förlåt! ;d
men i alla fall så är ja SVIN sjuk -.-
Har varit galet förkyld nu i en vecka typ, åh nu har ja tgydligen haft halsfluss också under veckan men har inte märkt dt, ;s
så nu igår var ja åh pappi på sjukhuset åh då har tydligen halsflussen som ja haft i veckan utvecklats till någon jävla halsböld? :S
är inte lika äckligt som dt låter, dt kan ja lova !
men fyfan va ja aldrig vill vara sjuk igen!
har vart borta snart 1,5 veckor från skolan nu, och har tydligen ett ganska stort arbete i hemkunskap nästa vecka så ja MÅSTE bli frisk annars kmr ja få IG i ALLA ÄMNEN ! :O
vill inte dt ! :(((
Men i alla fall så har jag pratat med ägaren till nordsvensken och eventuellt så KANSKE ja ska ta honom på helgerna eftersom det är en bit att åka , åh eftersom ja har ett skitschema i skolan så skulle ja vara jättesent i stallet åh komma sent hem, ingen bra kombination.... :(
vi får se hur dt bli med det.
Blir det inget så får ja leta vidare....igen!
men skitsamma!
hade tänkt sätta på någon riktigt bra film nu, dricka te, ta en macka åh några Ipren...somnar säkert jättebra! :D
hoppas ja blir frisk innan fredag så att ja kan gå på dressyrträningen!!!! (!)
jaja, allt för idag, får se om ja orkar blogga mer idag.

XOXO
cecilia ( L )

äntligen...

Har vi hittat en häst i närheten av KBA.
En liten nordsvensk valack!
Ska kanske åka dit och titta på honom i helgen :)
hoppas verkligen att dt blir ngt :d

inte hästen på bilden :)

TISDAG 10/11 - 09


Väduren 21/3-20/4

Många skratt i början av dagen och viktiga nya kunskaper efter lunch. Sammantaget en fin tisdag.


 

Oxen 21/4-21/5

Visserligen börjar dagen med bekymmer men kvällen blir njutbar, underhållande och rätt så härlig.


 

Tvillingarna 22/5-21/6

Tisdagen börjar bra men någon håller inte sina löften och det gör att din kväll blir en besvikelse.


 

Kräftan 22/6-22/7

En social tisdag väntar dig. Du trivs bland kolleger, släktingar, vänner. På egen hand har du tråkigt.


Lejonet 23/7-23/8

Du är inställd på att göra på ditt sätt och du blir lite förvånad när vissa inte alls accepterar detta.


 

Jungfrun 24/8-23/9

Tisdagen blir sensuell, rolig och rätt märklig efter en tveksam start. Kvällen blir snudd på magisk.




 
Vågen 24/9-23/10

Du trivs bäst när du får sköta om praktiska saker i lugn och ro, på ditt eget vis. Helst utan hjälp.


 

Skorpionen 24/10-22/11

Tisdagen får en tråkig start men sedan går allt åt rätt håll. Skratt, goda nyheter, en hel del romantik.


 

Skytten 23/11-21/12

Det händer ingenting alls och det passar dig väldigt dåligt. Du längtar efter helt nya möjligheter.


Stenbocken 22/12-20/1

Tisdagen handlar förmodligen mest om kärlek men det kan också dyka upp en chans till ny lärdom.


 

Vattumannen 21/1-18/2

Utan att du egentligen menar det kommer du på kant med en kollega eller granne. Det stör dig rejält.


 

Fiskarna 19/2-20/3

Tisdagen blir intensiv och utmanande på många sätt. Du väljer en originell metod som ger mersmak.



MODEL HOUSE



ska man vara nöjd?
eller, ?


excel

sitter i skolan åh har SA med Magnus Carlson, skittråkigt...
händer absolut ingenting!
Men i alla fall så ska ja till GBG efter skolan, ska till någon fotostudio och ta lite kort, kul kul (:
kanske lägger ut några av bilderna ikväll.
finns inte mke mer att skriva nu, (:
bloggar mer ikväll,

xoxo KCB.


RSS 2.0